Administratie bij aankomst

Na de positieve beslissing van de IND kan de stap naar Nederland officieel beginnen. Er zijn een aantal verplichte handelingen die verricht moeten worden bij aankomst in Nederland.

Inschrijven bij de Gemeente

  • Alleen van toepassing bij een verblijf langer dan vier maanden in Nederland
  • Alleen mogelijk als de expat een vaste verblijfplaats heeft en dit kan overleggen middels een huurcontract of eigendomsbewijs)
  • Het is verplicht om dit binnen vijf dagen na aankomst te doen
  • Bij inschrijving volgt het Burgerservicenummer (BSN)
  • Inschrijving Registratie Niet Ingezetenen (RNI) indien verblijf korter is dan vier maanden

Stap 1: verzamelen en controleren van alle benodigde documenten
Stap 2: coördineren van en bijstaan bij de afspraak

 

Een bankrekening openen

Stap 1: inventarisatie van de behoeften
Stap 2: verzamelen en controleren van alle benodigde documenten
Stap 3: coördineren van en bijstaan bij de afspraak

 

Zorgverzekering afsluiten

Voor iedereen die in Nederland woont of werkt is de basisverzekering van de zorgverzekering verplicht. Expats van buiten de EU, EER of Zwitserland die in Nederland arriveren moeten binnen vier maanden na ontvangst van hun verblijfsvergunning een zorgverzekering afsluiten, ook wanneer zij reeds een buitenlandse (zorg-) verzekering hebben lopen.

 

DigiD aanvragen

DigiD is een online ID waarmee een persoon toegang heeft tot vele digitale services en overheidswebsites in Nederland. Het is een soort digitale versie van het paspoort of rijbewijs. Een DigiD in Nederland is nodig om de administratie online bij te houden, zoals belastingen, aanvragen voor toeslagen, inzicht in pensioen in Nederland en meer.

 

Indien nodig kan ACT u ook helpen met:

  • Vliegtickets regelen voor uw reis naar Nederland
  • Vervoer van het vliegveld naar uw bestemming in Nederland
  • Het regelen van een tijdelijke verblijfplaats

 

Klik hier om ook onze andere diensten te bekijken.

Wilt u meer weten over onze services?
Laat ons contact met u opnemen.